Vergoeding en Tarieven
Praktijk El Colibri is een kleinschalige BGGZ behandelpraktijk. De praktijk heeft een contract afgesloten met een aantal zorgverzekeraars. Dit betekent dat de rekening door de verzekeraar van cliënt geheel of gedeeltelijk wordt vergoed. De hoogte van de vergoeding hangt af van het soort polis. Het beste is vóór januari over te stappen op een polis die een hogere vergoeding geeft. Zorg wel voor een volledige specificatie van de vergoeding van uw zorgverzekering. U kunt uw verzekeraar vragen of ze een contract hebben aangesloten met GZ-psycholoog Praktijk El Colibri. Vermeld daarbij de BIG registratie en AGB code van de praktijk/zorgverlener.
AGB-code Zorgverlener: 94-014502 AGB-code Onderneming: 94062464
Let op: de kosten van het Eigen Risico worden niet door u zorgverzekeraar vergoedt.
Voorwaarden voor vergoeding zijn:
- een geldige verwijsbrief BGGZ is in het bezit van Praktijk El Colibri
(De praktijk valt voor volwassenen en jongvolwassenenzorg onder de BASIS GGZ ) - de cliënt is voor dezelfde diagnose tegelijkertijd nergens anders in behandeling
Tarieven
Zorgprestatiemodel en NZa-tarieven
Sinds 2022 wordt er binnen de Generalistische Basis GGZ (B-GGZ) gewerkt volgens het zorgprestatiemodel. Dit model, dat per 1 januari 2022 is ingevoerd, regelt de bekostiging van geestelijke gezondheidszorg (GGZ). Het zorgprestatiemodel bepaalt hoe de behandelingen in rekening worden gebracht en hoe de betalingen worden verwerkt. Voor meer informatie kunt u terecht op de website van het Zorgprestatiemodel.
Wat verandert er op uw rekening?
De rekening die u ontvangt, bevat gedetailleerde informatie over uw behandeling: wie uw behandelaar was, wanneer de sessie plaatsvond en hoe lang deze duurde. Dit maakt het voor u eenvoudig om de rekening na te gaan en sneller inzicht te krijgen in de kosten.
Tariefstructuur
Binnen Praktijk El Colibri hanteren wij de tarieven die zijn vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) voor de Generalistische Basis GGZ. Deze tarieven zijn vrijgesteld van BTW. Voor een volledig overzicht van de geldende tarieven kunt u gebruik maken van de tarievenzoeker op de website van de NZa met betrekking tot het zorgprestatiemodel.
Declaratie bij uw zorgverzekeraar
Het bedrag dat Praktijk El Colibri per consult declareert bij uw zorgverzekeraar varieert per verzekeraar en ligt doorgaans tussen de 80% en 95% van het maximale NZa-tarief, afhankelijk van de afspraken die ik heb met uw zorgverzekeraar. Als Praktijk El Colibri geen contract heeft met uw zorgverzekeraar, wordt de behandeling maar deels vergoed.
Vergoeding door uw zorgverzekeraar
Om in aanmerking te komen voor vergoeding van uw behandeling, heeft u een geldige verwijzing van uw huisarts nodig.
Gegevens BGGZ praktijk en onderneming
- Rekeningnummer: NL64TRIO0338470492
- AGB-code Zorgverlener: 94-014502
- AGB-code Onderneming: 94062464
- KvK-nummer: 64026426
- BTW-nr: 216569503B01
Kwaliteitswaarborg
Praktijk El Colibri houdt zich aan de beroepscode van de beroepsvereniging, het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP) en de kwaliteitsregistratie voor Lichaamsgericht Werkende Psycholoog NIP .
Zie ook deze link over de beroepsethiek.
Het voeren van de titel GZ-Psycholoog betekent dat Paula Iturra onder de Wet BIG is ingeschreven in het overheidsregister en aan de eisen van de BIG overheidsregister voldoet.
BIG-Nummer: 19059088225
Volgens de criteria van het GGZ kwaliteitsstatuut is de kwaliteit van zorg van Praktijk ElColibri goedgekeurd. Vanaf 1 januari 2017 kunt u informatie over de goedkeuring van de kwaliteitsstatuut Praktijk ElColibri vinden op de site van het Zorginstituut Nederland ZiNL.
Klachtenregeling
Als zelfstandig zorgverlener hecht ik veel waarde aan de kwaliteit van mijn dienstverlening. Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn, dan kunt u een klacht indienen via het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ). U kunt dit doen op de volgende manieren:
- Per e-mail: klachten@cbkz.nl
- Per aangetekende post:
CBKZ Antwoordnummer 570
4200 WB Gorinchem
Daarnaast kunt u gebruikmaken van het digitale klachtenformulier. Klik hier om het klachtenformulier te openen.
Ik werk volgens het Model Klachten- en geschillenreglement NIP, dat op mijn website beschikbaar is. Dit reglement zorgt voor een duidelijke en professionele afhandeling van klachten. Het gebruik van een eigen reglement kan extra kosten met zich meebrengen, omdat de klachtenfunctionaris hiervan op de hoogte moet worden gesteld.
Heeft u vragen over deze regeling? Neem gerust contact met mij op.